Energi

Hämta saker

En övning för att skapa ny energi i gruppen genom att bryta av med rörelse.

Alternativ

Kategori

Tidsåtgång

Kort

Gruppstorlek

Liten, Mellan, Stor

Syfte

Att skapa ett avbrott och ge ny energi till gruppen.

Genomförande

Digitala rummet

Deltagarna börjar med att kontrollera att de kan se alla på skärmen. Därefter får de cirka en och en halv minut på sig att hämta tre saker med olika egenskaper. Det kan till exempel vara en rund sak, en blå sak, en sak som går att rulla eller något helt annat. När deltagarna är tillbaka visar de upp sin saker för varandra.

Variant

Övningen kan göras en gång eller flera gånger i följd i ett snabbt tempo. Egenskaperna kan varieras i oändlighet vilket också bestämmer svårighetsgraden på övningen.

Tidsåtgång

Cirka 3 minuter.

Gruppstorlek

Passar i både små och stora grupper. Om gruppen möts digitalt bör den inte vara större än att alla kan se varandra på skärmen.

Tips

Se även Föremål som symbol som liknar denna metod.